Masterchief


Picture:  igårdagens matoutfit x)

Ja här kommer en bild på maten jag tillagat igår efter min egengjorda enkla recept (för att jag inte följde nån recept sådeså) som smakade helt underbart. Och är väldigt enkel att göra, gjorde den på bara 15 minuter. Perfekt after work mat som känns lyxigare. Prova gärna den ni hemma!

Såhär gjorde jag:

Stek laxbitarna väl men inte för länge, blir torrt och äckligt som ni förstår. Salta+Peppra. Häll sen en hel paket Kelda 5% + smula över med en halv fiskbuljong och låt puttra. Krydda efteråt efter egen smak. Jag hällde iaf i lite curry för färgens skull och så paprikakrydda. Skvätt lite citron, jag tog i mycket. Sen i med spenatbladen och rör om..Klart! Om det blir för surt/tjockt så häll lite mjölk för att späda ut det vilket jag också fick göra, hihi. 

 P.s. nästa gång jag gör den ska jag defintivt ha lite vitt vin i laxsåsen. Visst funkar vitt vin utmärkt till fiskrätter - har jag nyligen lärt mig. MUMS!


Kommentarer
Postat av: Din Hakpolare för helvete!

du e skön ibland vettu?

2011-02-10 @ 01:34:46
Postat av: sofie

Yummy!

2011-02-10 @ 08:16:51
URL: http://konstgjord.devote.se
Postat av: maddie

hakopolo: haha saknar dig din jävel, ska bjuda på laxmaten när du kommit hem OKOKOKOKJ BRA

2011-02-10 @ 14:19:37
URL: http://aboutmadeleine.blogg.se/
Postat av: My

MUMS

2011-02-21 @ 20:22:05
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0