White n' black


Picture: meey..

Proppmätt! Var nyligen på en 40-årsfest. Mamma ville att jag skulle hänga på till grannen. Bjöds på grillat och tårta med kaffe. Sprit fanns på plats men det tackade jag konstant nej till. Kommenterade till mamma och sade att det berodde på Turkiet. Måste vila från det stadiet ett tag, ofan ;).

I morse målade jag 4 stolar + köksbord med vit grundfärg. Loppisfynd 175 kr. I mrg fortsätter jag men med täckande vitt. Hoppas att det blir bra som jag tänkt mig. Det ska stå i köket i Örebro. Jag vill blanda gammalt med nytt i lägenheten, ger en personlig effekt som jag börjat gilla. IKEA t 100 % = no thanks. Fick en antik "skatt-kista" som är lite över 100 år gammalt av mormor och den är jätte tung med andra ord - cool som fan.  I den kan jag alltid förvara lakan/handdukar osv..Oviktiga grejer som man inte vill ska synas.
Före/efter bild kmr sen här på bloggen när jag målat klart, hihi..

För några min sedan:

Lillebror: "hur var det därborta?"
Jag: jodå, bjöds på massa mat fan, mätt!
Lillebror: aha...och åt sin halva pizza...

Efter några sek:

Lillebror: finns lite pizza kvar, ska du ha den halva?
Jag: men herregud, skojar du eller...-.-


Kommentarer
Postat av: Pralin

söt outfit! Och yes, det är så mycket roligare att ha gamla fynd och måla om dom! Känns mer personligt. Ikea-möbler är mest "slit-och-släng" möbler. show us pics!

2010-07-29 @ 12:45:01
Postat av: emma - mamma till dwayne

härligt att du är tillbaka på bloggen madde :D fortsätt uppdatera. är trogen läsare haha .. puss <3

2010-07-30 @ 12:53:13
URL: http://eemmaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0