08 DEC '10


Picture: bjuder på en sommarbild i denna kyla.

Vill främst tacka er för era fina kommentarer i förra inlägget. Det var superbra ord..Tack. Ja nu har jag iaf något kul och berätta för er ang mitt jakt efter jobbet på H&M!

Redan i morgon klockan 11.00 har jag stämt möte med H&M's chef. Snacka om finfint!? Hur det gick till ska jag gärna berätta lite om. Men inte ska jag skriva en bok (som förra inlägget, sry). Back to saken.
Yes jag fick kämpa för att få en tid med chefen. Deras butiksbiträde förhörde typ mig i butiken om vrf jag skulle träffa deras chef etc. Som ni vet är det generellt för alla H&M jobb-sökare att söka jobb via deras hemsida. Därför är de nog avvaktande, antagligen.

Ja iallafall så fick jag ständigt förklara om vrf jag ville träffa chefen. Då ändrade hon hennes attityd till sist, alltså butiksbiträden och gav mig deras chefs nummer.

Ringde 5 minuter efter och ja, fick kontakt med chefen. Haha, sjukt nervös var jag och försökte hämma mig. Fick iallafall chefens uppmärksamhet. Hon betedde precis som butiksbiträden. Hon försökte hänvisa mig till H&M's jobb-sök-hemsida. 

Efter 3 min typ,  ändrade chefen sig också efter mina ord! Gissa om jag blev skakis efteråt men det känns iaf som att jag tagit en kliv framåt nu. Skönt. Men soft, även om chefen skulle säga att det inte finns någon plats, så vet hon vem jag är. Hon får iaf veta att jag åtminstone verkligen är intresserad. Sade till och med till chefen i telefon att jag inte är vilken vanlig sökande som helst. För fan ju? *blink*

Har förstås gjort ett finfint personligt brev där det inte bara innehåller intresset för jobbet utan att jag berättar lite om hur döva fungerar och om vårt situation idag ute i arbetslivet m.m. Hoppas att hon inser någonting efter mötet med Mig. Önska mig lycka till :)

Respect and love.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Wow Madde!! Gud vad roligt! Du pratar om blondinbella som driftig - ingenting mot dig ju! Blir mer inspirerad av dig än henne! Hoppas h&m förstår vilken chans de har att få en grym tjej! Du skulle passa guld där! Håll mig uppdaterad om hur det går! :) kram!

2010-12-08 @ 12:38:29
Postat av: fanny

good luck!! :)

2010-12-08 @ 12:46:57
URL: http://themapofmylife.blogg.se/
Postat av: rebbe

håll tummen! ;) bra att du skrev om döva å hur det fungerar på vårt siutation i arbetslivet å samhället! så hoppas dom kommer nog att förstå riktigt bättre vad innehålll döv är egentligen å få dom att ändra på deras prespektiv på döva :)

2010-12-08 @ 16:14:44
Postat av: Pralin

niiice! Heja på!

2010-12-10 @ 01:13:09
Postat av: Askungen

Hur gick det, tjejen?!

2010-12-14 @ 16:27:13
URL: http://www.askungan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0